Περί πολέμου και αντάρτικου.

Ενα από τα πιο πετυχημένα είναι η εκτεταμένη και συνεχής αναφορά στην ανθρωπιστική κρίση. Η ανθρωπιστική κρίση παραπέμπει άμεσα στα «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας». Αυτά τα εγκλήματα αποτελούν τη νομική απάντηση που δημιουργήθηκε στη δίκη της Νυρεμβέργης για να καταδικάσει και να τιμωρήσει τη γενοκτονία των ναζί εναντίον των Εβραίων, των κομμουνιστών, των ομοφύλων, των Ρομά. Τέτοια αποτρόπαια εγκλήματα δεν παραγράφονται με την πάροδο του χρόνου.

Η ανάδειξη και αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης ως πρωταρχικού επίδικου της πολιτικής της κυβέρνησης έχει πολλαπλά ηθικά πλεονεκτήματα. Οι πρόσφατες «ανθρωπιστικές κρίσεις» ήταν αποτέλεσμα φυσικών αιτίων, λιμού, σεισμού ή πλημμύρας. Αντίθετα, η ελληνική κρίση είναι αποτέλεσμα συνειδητών ανθρώπινων επιλογών για τις οποίες υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες. Οι πολιτικές της λιτότητας και όχι κάποια φυσική αιτία οδήγησαν στην ανθρωπιστική κρίση.

Η συνέχισή τους, παρά την εμπεριστατωμένη παρουσίαση των καταστροφικών τους αποτελεσμάτων, στοιχειοθετεί κατ’ αρχήν μια ηθική παράβαση κατά της ανθρωπότητας αλλά πιθανότατα και μια διαρκή και απαράγραπτη εγκληματική πράξη. Η υπόρρητη σύνδεση της ανθρωπιστικής κρίσης με τις χιτλερικές αποζημιώσεις βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση.

Στις πρόσφατες ανθρωπιστικές κρίσεις, τα θύματα εμφανίζονταν ως παθητικοί αποδέκτες της ξένης φιλανθρωπίας. Χωρίς πρωτοβουλία ή πολιτική βούληση, άμοιροι και δυστυχείς εξαρτώνται για την επιβίωση από τηλε-μαραθώνιους, συλλογές χρημάτων από τους Βόρειους και το φιλανθρωπικό έργο διάσημων τραγουδιστών και ηθοποιών, του Μπόνο, του Μπομπ Γκέλντορφ, της Ζολί. Η ελληνική κρίση οδήγησε ακριβώς στο αντίθετο. Αντί για παθητικότητα και ανάθεση σε καλοπροαίρετους φιλάνθρωπους, οι Ελληνες αντιστάθηκαν ποικιλότροπα και ανέδειξαν κυβέρνηση με σαφή εντολή να μεταφέρει την αντίσταση από τους δρόμους στις αίθουσες συνεδριάσεων.

Σ’ αυτή τη στρατηγική αντίστασης ως αντάρτικου πρέπει να εντάξουμε και τη μεγάλη έκθεση μελών της κυβέρνησης στα διεθνή ΜΜΕ. Εφόσον η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τα ηθικά της όπλα για να κερδίσει χρόνο και χώρο, πρέπει να βάλει στην εξίσωση την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη. Ετσι κάνει τον πόλεμο αντάρτικο κερδίζοντας όσο μπορεί τη συμπάθεια των πολιτών –ακόμη και αυτών των εχθρικών κρατών. Οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί που έδιναν λεφτά για τους Αιθίοπες και τους Ινδονήσιους καταλαβαίνουν καλύτερα τη γλώσσα της ηθικής απ’ αυτή των οικονομικών, της ανθρωπιστικής καταστροφής απ’ αυτή των δανείων, των ομολόγων και των spreads.

Advertisements

About Φραπεδόμαγκας

Λατρεύω τον καναπέ. Δε μπορώ να ζω χωρίς αυτόν! Πάντα συντροφιά με τον φραπέ. Είναι το όπλο μου για να αλλάξω την σάπια κοινωνία.
This entry was posted in ΠΟΛΙΤΙΚΗ and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s